Rallyhappening en KLIP IV: nog enkele startplaatsen beschikbaar
Zowel voor de tweedaagse Rallyhappening als voor de middagrit KLIP IV kunt u nog inschrijven. Zie hieronder waarom u deze
Lees meerVandaag hadden we Herman luid en duidelijk aan de telefoon. Hieronder zijn relaas.
“Weinig geslapen de afgelopen nacht. Een lawaai van jewelste in het bivak! Er werd druk gesleuteld aan allerlei auto’s, en daarna moesten ze gaan proefrijden. In het holst van de nacht! Het is hier ’s nachts trouwens behoorlijk koud. Overdag zit je te puffen in de auto, ’s nachts is het een graad of drie.
De start werd vandaag meer dan een uur uitgesteld. Het was mistig en daardoor konden de helikopters niet opstijgen. Eenmaal op weg ging het vrij goed. Geen koelingsproblemen meer nadat we de originele fan gisteren hadden teruggebouwd. Maar het exact op snelheid rijden is behoorlijk lastig. Vandaag hadden we vier pagina’s tabellen met regelmatig wisselende gemiddelden. Ga daar maar aan staan met je stopwatch, tripmaster en tabel! Sommigen hebben een speciale computer bij zich en kunnen daarin de avond van tevoren (want dan krijg je die tabellen al) alle afstanden en doorkomsttijden intikken. Zien tijdens het rijden in één oogopslag of ze goed zitten. En zo’n computer is nog toegestaan ook! Geef ons dan het roadbook de avond van tevoren, heb ik de organisatie gevraagd, dan kunnen we tenminste nog iets voorbereiden. Maar dat doen ze dan weer niet..
Morgen wordt een lange dag. Het zou het eerste deel van een marathonetappe worden, maar dat gaat niet door. Vanwege storm en regen is het bivak van morgenavond in Al Artawiyah ondergelopen. Nu moeten we via een verbindingsetappe naar het bivak van dinsdagavond in Al Qaisumah, en dan dinsdagochtend via een vroege start terug naar Al Artawiyah.”
Zowel voor de tweedaagse Rallyhappening als voor de middagrit KLIP IV kunt u nog inschrijven. Zie hieronder waarom u deze
Lees meer